Aspiryna napisał:
krzysztofmielnik napisał:
Albo osobno:
Silnik
Układ wydechowy
Układ zasilania (gaźniki, wtrysk)
Skrzynia biegów i układ przeniesienia napędu
Zawieszenie
Hamulce
Elektryka i Oświetlenie
Opony
Serwis i regulacje
Materiały eksploatacyjne (benzyna, oleje, smary, filtry, przewody)
Wyposażenie i akcesoria
Nadwozie
Tuning
Jak dbać o motocykl:
Przed sezonem
W sezonie
Po sezonieMoim zdaniem to jest przejrzyste.
Dodałbym jeszcze
"Sklepy i serwisy"
"Prawo, rejestracja moto"
Tak, jakieś polecane warsztaty i sklepy powinny się znaleźć, w zależności ile tego będzie można podzielić na województwa aby nie zrobił się bałagan warsztatów.
W sekcji np "jak dbać o motocykl" można dać dział "Zabezpieczenia" myślę że kaźdy coś ma i moźe napisać co i czy może to polecić lub odradzić.
Offline
Modern-Father
Wiecie ja bym to podzielił jeszcze prościej
1.Mechanika
a.Regulacje
b.Najczęstsze problemy
2.Elektryka
a.Najczęstsze problemy
b.Schematy modułów
c.Schematy elektryczne
3.Tuning
a.Mechaniczny
b.Optyczny
Offline
A ja bym jednak Mechanike troche rozlozyl jak to bylo wstepnie przez Krzyska podane.
Po to aby ludzie nie szukali miedzy postami o gaznikach informacji ile zebow ma ich przednia zebatka.
Czyli:
1. Silnik
a.Typy silnikow (w rozbiciu na rok i model)
a.Regulacje
b.Najczęstsze problemy (czyli co zrobic gdy... <np. nie ciagnie na wysokich obrotach>)
2. Układ zasilania (gaźniki, wtrysk)
a.Regulacje
b.Najczęstsze problemy (czyli co zrobic gdy... <np. nie odpala dobrze rano>)
3. Skrzynia biegów i układ przeniesienia napędu
a.Regulacje
b.Najczęstsze problemy (czyli co zrobic gdy... <np. lancuch jest wyciagniety>)
4. Zawieszenie
a.Regulacje
b.Najczęstsze problemy (czyli co zrobic gdy...<np. przedni zawias stuka na dolach>)
5. Hamulce
a.Regulacje
b.Typy tarcz/klockow
c.Najczęstsze problemy (czyli co zrobic gdy...<np. piszcza hamulce>)
6. Elektryka i Oświetlenie
a.Najczęstsze problemy (czyli co zrobic gdy...<np. kierunek nie dziala>)
b.Schematy modułów
c.Schematy elektryczne
7. Opony
a.Rozmiary opon Dziorka standard w rozbiciu na model (aby latwiej bylo nam poszukac nowych kapci w necie)
b.Cisnienia zalecane
8. Układ wydechowy (w sumie nie wiem co by tu mialo byc)
9. Materiały eksploatacyjne
a.oleje, smary,
b.filtry, przewody czyli np. jaki olej do silnika i jaki typ filtra powietrza)
10.Nadwozie
a.jak dbac o .. (lakier, plastiki,chromy, czym czyscic felgi itp)
b.tabela kolorow (z rocznikami i modelami i kodem koloru)
9. Tuning
a. optyczny
b. performance
c. turystyka
10. Konserwacja
a.przed sezonem
b.w sezonie
c.po sezonie
Akcesoria i wyposazenie wrzucilbym w tuning bo w koncu to cos "wiecej" dla naszych standardowych Dziorkow
Ma to rece i nogi?
Offline
Godfather
Jak dla mnie jak najbardziej, oczywiście rozbudowałbym to o 2-3 drobne podkategorie ale ogólny zarys jest jak najbardziej OK - według mnie.
Offline
Użytkownik
jackRM napisał:
8. Układ wydechowy (w sumie nie wiem co by tu mialo byc)
Np.:
- tłumiki (opisy, ceny, brzmienie)
- przeróbki (jak, gdzie, co lepsze)
- polerowanie
Offline
Modern-Father
Jeżeli będzie za bardzo rozbite to nie będzie czytelne.Podstawowe powinny być 3-4 działy potem podkategorie a w podkategoriach mozna dawać linki np.
1.Mechanika
a.Regulacje
- Regulacja zaworów
- Wymiana klocków oraz płynu hamulcowego przód.
- Wymiana klocków i czyszczenie zacisku hamulcowego tył
- Regulacja zawieszenia
b.Najczęstsze problemy
...
Itd.
Offline
Godfather
Też dobra propozycja, ale ma swoje minusy, otóż ktoś może nie wiedzieć gdzie i czego szukać bo ma jakiś problem ale totalnie nie zna się na mechanice i nie wie czy to zalicza się do problemów czy do regulacji czy do czegoś innego. Sam juz nie wiem...
Offline
Modern-Father
Bo jak ma problemy to będzie szukał w podpunkcie problemy.A jak chce regulować ustawiać to w regulacjach.Jak rozbudujesz za bardzo FAQ to nie dojdziesz o co biega.Mechanika nie może być moim zdaniem rozbita na małe podgrupy.
Offline
mnie sie podoba uklad JackRM. Jest przejrzysty. Nawet jak ktos jest laikiem to bezie wiedzial ze to problem silnika z nie zawieszenia.
Tylko jedno zastrzezenie
9. Tuning
c. turystyka
????
W sumie Tomek tez to postulowal ale w nieco rozbudowanej formie.
Jezeli da sie wejsc z menu glownego to mysle ze to dobry pozmysl.
Ostatnio edytowany przez Viggen (2009-04-02 14:30:17)
Offline
Modern-Father
Viggen ale jak nie zapala to nie wiesz czy elektryka czy układ zasilania czyli silnik
Offline
no tak ale...
Jak ktos nie sprawdzi kontrolek i czy iskra dochodzi to z reszta tez sobie nie poradzi nie wazne jakim jezykiem napiszesz (nie uwlaczajac tej lekkosci piora-klawiatury).
Moze ktos zrobi na wzor ksiazek BANDIT - dla opornych hahaha.
Offline
Użytkownik
wedlug mnie to czy to bedzie zrobione w wersji rozszerzonej (typ jackRM) czy w wersji compact-( Tomek) to i tak zadajac pytanie zostanie sie skierowanym do odpowiedniego dzialu.chyba taka jest zasada tego FAQ czy jak to bedzie technicznie wygladac?czy trzeba bedzie sobie znalezc odpowiedni dzial i tam szukac pytania ktore sie chce postawic i od razu bedzie do niego odpowiedz.dobrze rozumuje...
tak czy siak panowie modowie i admin macie ode mnie zielone swiatlo- rzecz jasna
Offline
Założenie FAQ jest takie: wchodzisz na forum z pytaniem w głowie -> przeszukujesz FAQ szukając odpowiedzi -> jeśli tam nic nie ma to "Szukaj" na forum -> jeśli nic a nic - to malujesz nowy topic
Offline
Użytkownik
Wojt napisał:
Założenie FAQ jest takie: wchodzisz na forum z pytaniem w głowie -> przeszukujesz FAQ szukając odpowiedzi -> jeśli tam nic nie ma to "Szukaj" na forum -> jeśli nic a nic - to malujesz nowy topic
o dzieki, nigdy nie mialem zadnych pytan wiec nie wiedzialem jak to wyglada. to lepiej zeby chyba bylo bardziej rozbudowane grupowo ,czyli ja optuje bardziej za wersją Dżako- dla mnie przejrzysciej chyba .dziesiec tematow to chyba nie tak duzo.ile jest w heyensie rozdzialow chyba wiecej.
Offline
Dzieki Jacekrysiek za wsparcie.
Dodam tylko, ze tak czy inaczej taki uzytkownik bedzie musial szukac rozwiazania w FAQ bo:
a) albo jest juz "oswojony" z obsluga roznych forow w necie i wie, ze w FAQ zazwyczaj jest rozwiazanie na to co go trapi;
b) zostanie do FAQ przez nas skierowany jak wyskoczy z topikiem ktory jest juz oklepany i obecny w FAQ.
Wlasnie dlatego stawiam na przejrzystosc FAQ w kazdym punkcie a nie kompakt w ktorym stracisz wiecej czasu wertujac duza wieksza liczbe postow z ktorych z kolei wiekszosc i tak nie jest odpowiedzia na problem ktorego szukasz.
Wojt: wlasnie o to chodzi
PS. Jak na duzych wloskich forach jest zwyczajem - przed wyslaniem posta w Technice wyskakuje okienko: "JESTES PEWNY, ZE TWOJ PROBLEM NIE JEST W FAQ??" Tak-wysyla posta, Nie-wraca usera wlasnie do FAQ...
Offline